Viktiga datum

Viktiga datum:
20/8 Skolstart kl. 9.00

måndag 6 maj 2013

Föräldrainformation från Danne


Föräldrabrev 2013-05-06

Hej!

Jag har fått ett erbjudande om att vara med och starta upp en ny skola i Huddinge där jag bor. Ett erbjudande jag inte kunde tacka nej till av flera olika skäl. Efter närmare 14 år på Saltsjö-Duvnäs skolenhet måste jag därför till sommaren tacka för mig och gå vidare i min lärargärning.

Det är med väldigt blandade känslor jag skriver detta brev till alla er föräldrar vars barn jag har förmånen att få undervisa och umgås med dagligen. Jag älskar mina elever, trivs med mina kollegor och skolorna i ert underbara område och nu känns det dessutom som om jag och Åsa har fått två härliga klasser som det naturligtvis skulle vara väldigt roligt att följa tills dess att de går ut sexan hos oss.

Hade jag kunnat välja den vägen hade jag självklart gjort det, men den här chansen jag fått att starta en ny skola och bygga den precis så som jag skulle vilja ha det kommer förmodligen aldrig tillbaka.

Jag har berättat detta för alla barn idag måndag och lämnat in min avskedsansökan så att skolan ska få en god chans att hitta en bra ersättare för mig så snart som möjligt. Jag kommer förstås att ta tillvara på varje dag nu fram till sommaren och njuta av den tid jag har kvar tillsammans med era fantastiska barn.

Många kramar och tårar från Danne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar